„Jeśli nie mogą przyjechać do nas, dlaczego nie pójdziemy do nich?” – mówi Paolo Bestetti, dyrektor generalny firmy Baxter. Kolekcja „Baxter Worldwide 2020”, jej premiera oraz sposób jaki została zaprezentowana powstały w skutku okoliczności, z którymi zmaga się obecnie cały świat.
Firma Baxter zdecydowała się przekształcić czasy lockdown’u w nową szansę. Stworzono projekt, którego celem było aktywne działanie partnerów tu i teraz. To z nimi marka pokazała nową kolekcję społeczności architektów, klientom i miłośnikom marki. Głównym wyzwaniem było sprawienie, by ludzie zrozumieli najnowsze projekty zdalnie. Żeby poczuli ducha firmy Baxter – czyli nie tylko design, ale przede wszystkim emocje i zmysłowość.
Paolo Bestetti kontynuuje – „(…) dlatego staraliśmy się połączyć technologię z emocjami i namacalnością produktu, jakoby wpuszczając klientów do domu Baxter i zabierając ich w podróż po nim. To był pierwszy krok związany z częścią cyfrową. Drugi krok dotyczy natomiast części fizycznej – bezpośredniego kontaktu. Firma Baxter zawsze prowadziła badania nad kolorem i materiałami i jest to bardzo trudny aspekt do przekazania na odległość. Materiał to coś, co czujesz, przekaźnik emocji. Dlatego przenieśliśmy efekty naszej pracy do showroomów klientów. Najbardziej zafascynowała nas, ich reakcja na podgląd nowych, ściśle tajnych produktów. Ich połączenie z cyfrowymi i sensorycznymi wskazówkami”.
Oprócz opracowywania nowych produktów, Baxter wychodzi z propozycją nowych kolorów skór. Stefano Guidotti, szef działu kreatywnego marki, wyjaśnił: „W tym roku prezentujemy trzy rodzaje kolorystyczne wykończeń. W pierwszym mamy klasyczną, niemal uspokajającą tonację, łączoną z kontrastującymi elementami. Zaczyna się od brązów, następnie przechodzi w ciepłe tony czekolady, połączone z bardzo mocnym borówkowym i wielbłądzim kolorem. Skórzane wykończenia łączone są z innymi materiałami, takimi jak mosiądz lub marmur Bianco Gioia. Druga paleta kolorów jest wyrażona, w różnych odcieniach zieleni. Począwszy od zieleni militarnej połączonej z bardzo jasną limonkową, po tą uspokojoną szarościami. Z drugiej strony ostatnia paleta jest zdecydowanie zaskakująca, mocna i wyrazista – bardzo jasny turkus został połączony z kolorem nude. Przedmioty muszą mówić same za siebie, niezależnie od ich logo – tak też dzieje się w przypadku nowej kolekcji „Baxter Worldwide 2020”.
Część nowości została wykonana przez projektantów marki, natomiast pokaźną część kolekcji zaprojektowali designerzy, z którymi Baxter współpracuje od lat: Draga & Aurel, Paola Navone, Federico Peri, Pietro Russo, Studiopepe.
Technologia w dużej mierze pomogła w burzy mózgów przy nowej kolekcji. Wyraźnie opisuje to prezes marki Baxter, Luigi Bestetti: „To była prawdziwa nowość. To coś, co naprawdę mi się podobało: siedzenie przy biurku i oglądanie całego zespołu na jednym ekranie, dyskutujących i prowadzących rozważania nad nową kolekcją. Robienie czegoś nowego i natychmiastowe wdrażanie udoskonaleń jest czymś, co dodaje wiatru w żagle.”
Baxter zawsze prezentuje nowości roku w Mediolanie, ale tym razem marce zależy na czymś więcej. Intencją jest stworzenie społeczności obejmującej wszystkich partnerów i miłośników marki, organizując wydarzenia, takie jak w Baxter Cinema w Mediolanie. Tegorocznym aspektem projektu „Worldwide” było to, iż akcja rozgrywała się równocześnie na całym globie w postaci efektu domina – od Tokio w dniu 9 października przez Hong Kong, Szanghaj, Pekin, Bangkok, Moskwę, Warszawę, Paryż, Mediolan, Rzym, Londyn, Nowy Jork aż do Los Angeles.